Podstrony
menu      ulicznica - czerwono i przytulnie... :)
menu      egzamin z rachunkowości technik rachunkowości
menu      egzamin 1z0-147 gdzie zdawać
menu      egzamin komisyjny technikum dwa przedmioty
menu      egzamin poprawkowy do kiedy złożyć podanie
menu      egzamin żeby dostać się na pedagogikę wczesnoszkolna
menu      egzamin wstępny z socjologii na UJ kiedy
menu      Egzamin gimnazjalny Wyniki z 2007 roku
menu      egzamin teoretyczny wewnętrny kiedy się zdaje
menu      egzamin na kartę rowerową jak powinien wyglądać
menu      egzamin na biegłego rewidenta jakie książki

ulicznica - czerwono i przytulnie... :)

Temat: matura- uczniowie technikum
Niestety sa technika na poziomie i byle jakie.
Niestety w technikach jest mniej godzin na przedmioty ogólnokształcące niż w LO.
taki kucharz lub kelner albo krawcow niestety ma mierna wiedz - oni na prawdę
nie mają szans zdać matury.
Niestety egzaminu z przygotowania zawodowego też.

podobno OKe nie przeszkoliło egzaminatorów, a informatory pojawiły się dopiero
kilka miesięcy temu ( a powinny 4 lata temu )
po szkoleniu znajoma nauczycielka powiedziała, ze mają oceniać bardzo
liberalnie, bo inaczej to pogrom bedzie
Wtedy po technikum uczniowie będą bez matury i bez tytułu technika

Jak moi koledzy mają zdać maturę, jeżeli na lekcjach systematycznie brakuje 30 %
uczniów
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,157,41203661,41203661,matura_uczniowie_technikum.html



Temat: Telewizja Warszawa mówi o Gastronomiku ?
W Gastronomiku są jaja po kolana.Od czego jest kuratorium?Powinni się zająć tą
"szkołą",na razie to tylko zdzierają kase na wynajmowaniu sali
gimnastycznej(przez co nawet uczniowie nie mają SKSów)prowadzeniu
stolowki(przeciez pracownikow maja za darmo) oraz wynajmowaniu świetlicy lub
stołówki na różne imprezy okolicznościowe(np.stypy).Te rzeczy jako jedyne
funkcjonują idealnie w tej szkole.Mogę od ręki wymienić kilka przykładów
nieudolności dyrekcji w zarządzaniu szkoła.Otóż po 1.jest koniec wrzesnia a plan
nadal nie jest staly,co chwile się cos zmienia a od nowego miesiąca ma byc znowu
nowy(zobaczymy ile przetrwa),uczniowie zdający egzaminy komisyjne w sierpniu
świadectwa dostaly w polowie wrzesnia(bo po zmianie dyrekcji ne bylo wiadomo czy
podpisac swiadectwo ma stary czy nowy dyrektor i rozmyslanie nad tym zajelo im
grubo ponad 2 tygodnie),a co jest już szczytem wszystkiego uczniowie 3. klas
technikum(kelner i kucharz)dowiadują się,że po zdaniu egzaminu zawodowego nie
dostaną dyplomu technika,a po prostu zwyklego kucharza(czyli mniej wiecej takie
czteroletnie liceum,albo czteroletni przedluzony kurs).Dla uścislenia
podajmy,ze podobny dyplom ponoc mozna otrzymac po ukonczeniu jakiegos kursu,a
wiadomo kurs 4 lata nie trwa,na domiar zlego zostalismy o tym poinformowani w 3
klasie, a przez wczesniejsze dwie oklamywano nas i mowiono ze bedziemy mieli
dyplom technika.Trzeba cos z tym zrobic a jak widac nowa dyrecja nie ma odrobiny
ochoty i pomyslu, jak wstac i z tego gowna sie otrzepac.Pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,55,68349060,68349060,Telewizja_Warszawa_mowi_o_Gastronomiku_.html


Temat: Bezpłatne szkolenia z Pierwszej Pomocy!
Bezpłatne szkolenia z Pierwszej Pomocy!
Zapraszamy do udziału w BEZPŁATNYCH szkoleniach z zakresu pierwszej
pomocy dla dorosłych osób pracujących z terenu województwa dolnośląskiego.

Bezpłatne szkolenia z zakresu pierwszej pomocy przewidziane są łącznie dla
2000 osób.
Jedno szkolenie obejmuje:
9,5 godziny wykładów,
6,5 godziny ćwiczeń

Kurs kończy się egzaminem i wydaniem certyfikatu Europejskiego Centrum
Referencyjnego Pierwszej Pomocy.

Szkolenia będą się odbywać w miastach powiatowych (w tym w Świdnicy), w
dogodnych dla uczestników godzinach popołudniowych lub w weekendy, poza
godzinami pracy. W sposób szczególny oferta wsparcia skierowana jest do
następujących grup zawodowych: służby mundurowe, ochroniarz, kierowca,
przewodnik turystyczny, nauczyciel, budowlaniec, obsługa banków i hoteli,
opiekun, kelner itp.

Dodatkowe informacje o projekcie oraz formularze zgłoszeniowe można znaleźć
na stronie internetowej: www.pckwroclaw.pl/projekt

_____________________________________________________________________
Projekt "Pierwsza pomoc -zawodowy plus- szkolenia z zakresu pierwszej pomocy
skierowane do dorosłych osób pracujących" współfinansowany z funduszy Unii
Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
"Człowiek- najlepsza inwestycja"
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,239,104212480,104212480,Bezplatne_szkolenia_z_Pierwszej_Pomocy_.html


Temat: Kurs Pierwszej Pomocy- Bezpłatnie!!
Kurs Pierwszej Pomocy- Bezpłatnie!!
Zapraszamy do udziału w BEZPŁATNYCH szkoleniach z zakresu pierwszej
pomocy dla dorosłych osób pracujących z terenu województwa dolnośląskiego.

Bezpłatne szkolenia z zakresu pierwszej pomocy przewidziane są łącznie dla
2000 osób.
Jedno szkolenie obejmuje:
9,5 godziny wykładów,
6,5 godziny ćwiczeń

Kurs kończy się egzaminem i wydaniem certyfikatu Europejskiego Centrum
Referencyjnego Pierwszej Pomocy.

Szkolenia będą się odbywać w miastach powiatowych (w tym w Legnicy), w
dogodnych dla uczestników godzinach popołudniowych lub w weekendy, poza
godzinami pracy. W sposób szczególny oferta wsparcia skierowana jest do
następujących grup zawodowych: służby mundurowe, ochroniarz, kierowca,
przewodnik turystyczny, nauczyciel, budowlaniec, obsługa banków i hoteli,
opiekun, kelner itp.

Dodatkowe informacje o projekcie oraz formularze zgłoszeniowe można znaleźć
na stronie internetowej: www.pckwroclaw.pl/projekt

_____________________________________________________________________
Projekt "Pierwsza pomoc -zawodowy plus- szkolenia z zakresu pierwszej pomocy
skierowane do dorosłych osób pracujących" współfinansowany z funduszy Unii
Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
"Człowiek- najlepsza inwestycja"
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,345,104212622,104212622,Kurs_Pierwszej_Pomocy_Bezplatnie_.html


Temat: System edukacji: Anglia kontra Polska - runda I
Moim zdaniem runda 1 dla UK:

1. Studiowalem w polsce na dobrej panstwowej techniczej uczelni i
gdyby nie to ze wyjechalem za granice to pewnie bym sprzedawal
telewizory w jakims media markt, co robia niektorzy z moich
znajomych. Kupa niepotrzebnych przedmiotow z ktorych juz nic nie
pamietam. Poza tym z telekomunikacji ktora studiowalem jedyne do
czego trzeba bylo sie uczyc to uklady elektroniczne i teoria
obwodow. A z przedmiotow gdzie byl telekom wystarczylo przyjsc na
zaliczenie (egzamin).... gdzie motywacja i zacheta do nauki?

2. W UK nie czuje sie sesji tak jak u nas bo w ciagu roku jestest
dosc duzo projektow i praktycznych zajec za ktore zazwyczaj mozesz
zdobyc do 50% punktow do zaliczenia wiec egazmin nie jest juz taki
stresujacy.

3.W UK Studiuje sie przyjemnie i przynajmniej mi zostalo wiecej w
glowie niz po dlugich i niezbyt milych studiach w PL

4. A po studiach praca dla wiekszosci. Duzo firm przyjmuje studentow
na tzw graduate jobs, gdzie nei zarabia sie zle przynajmniej 2 moze
2.5 raza tyle co sprzataczka czy kelner i zdobywa sie jakze wazne
doswiadczenie zawodowe.

Co wy na to?
Pozdrawiam
Javus
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,720,72891162,72891162,System_edukacji_Anglia_kontra_Polska_runda_I.html


Temat: Czy mam szanse
Czy mam szanse
Witam. Pisze z zapytaniem czy mam szanse w UK. W Polsce skonczylem technikum
gastronomiczne profil Kelner Barman (zdalem panstwowy egzamin zawodowy ktory
jest uznawany w calej UE) i ukonczylem kurs kladzenia glazury/ terakoty(dla
wlasnej satysfakcji i ambicji). Angielski znam w stopniu dobry. Czy mam szanse
na godziwe zycie i dobra prace w UK? Pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,720,82588395,82588395,Czy_mam_szanse.html


Temat: tępe masy młodych walą na studia
zawody w których jest praca (są poszukiwani ludzie):
elektryk
mechanik samochodowy
kelner
barman
sprzedawca
pracownik produkcji bezpośredniej
magazynier
kierowca wózka widłowego
spawacz
kierowca C+E
szwaczka
doradca klienta
przedstawiciel handlowy (marketingowiec - sprzedaż bezpośrednia)
blacharz-lakiernik
księgowa
cieśla-zbrojarz, hydraulik i zawody budowlane

kierunki kształcenia:
turystyka
informatyka
zarządzanie marketing
finanse i rachunkowość
administracja
filolofia ang
filologia niem
socjologia
mechanik samochodowy (ze słabą praktyką, przyszkolną prowizoryczną)
technik BHP

A ludzie walą tłumnie do liceów i co po nich chcą robić? Mają wpojone sprzed 20
lat kiedy to w latach 90-tych pracodawcy preferowali osoby z maturą
do nowo zakładanych firm na stanowiska biurowe. Ale oni się już nasycili
i tam jest teraz 100 chętnych na 1 miejsce. A pracodawcy potrzebują robotników
a tych nie ma bo nikt nie chce do zawodówki tylko każdy do liceum maturę zdać
i na studia bo jest głupia opinia że studia = mistrzostwo świata i że po tym
na pewno jest praca. Jak h**.

RECEPTA:
Przywróciłbym szkoły zawodowe z zapewnianiem praktyk dla uczniaków
(szkoły nawiazują kontakty z firmami do których wysyłaja praktykantów),
egzaminy do szkół średnich, wydłużył lata nauki w technikach do 5 lat
jak było kiedyś, przywrócił egzaminy wstępne na studia, ograniczył liczbę
kierunków albo całkowicie zlikwidował pwszta i postawił na jego miejscu
zamiejscowy oddział zielonogórskiego uniwersytetu z kierunkami technicznymi
inżynieryjnymi z pożytkiem dla wszystkich, wy***lił na zbity pysk kuratora
oświaty w Gorzowie który nad tym wszystkim tak panuje że jest dno dna,
zorganizował wszystkich przedsiębiorców gorzowskich w cechy i łączył
edukację z pracą. Ludzie idą do szkół po to by pracować w zakładach pracy
czyli firmach kształcąc się w zawodach których potrzebuje rynek pracy.
Jak ktoś nie chce to niech sobie będzie bezrobotnym i szuka intratnego
stanowiska w biurze. Zmniejszyłbym liczbę inspektorów jakośći do minimum,
bo w tej chwili nie mają co zrobic z tymi studenciakami to ich wrzucają
tam gdzie nie są potrzebni z niegospodarnością i szkodliwością dla wszystkich.
Przywróciłbym starą trudną maturę i obowiązkową z matematyki. Skrócił czas
nauki w gimnazjach i pousuwał niepotrzebne dodatkowe przedmioty w wyniku czego
dzieciuchy mają po 8 lekcji. Ja miałem max 7 a to i tak za dużo bo powinno być
6 dziennie żeby nikogo nie zajechać.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,58,99890005,99890005,tepe_masy_mlodych_wala_na_studia.html


Temat: co daje licencjat??
Dzisiejszy artykul:
Rosnące bezrobocie pchnęło młodych Polaków do studiowania. Ale ta edukacyjna
rewolucja ma i drugą stronę - młodzi Polacy wchodzą na rynek pracy znacznie
później niż ich europejscy rówieśnicy
(...)
Mieliśmy w Polsce rewolucję edukacyjną, jakiej nie było chyba nigdzie w
Europie. Na początku lat 90. na studia szło niewiele ponad 10 proc. młodzieży,
dziś ponad jedna trzecia. Z ministerialnego raportu widać jednak, że w efekcie
młodzi Polacy zaczynają pracować znacznie później niż ich rówieśnicy w Europie.
Według danych z ubiegłego roku w Polsce zarabia nie więcej niż 35 proc. osób w
wieku 20-24 lat. W krajach "starej" Unii - prawie połowa!

Dlaczego zaczynamy pracę tak późno?

Nie sprawdziły się dyplomy licencjackie. Mają niewielką rangę i dla
pracodawców, i dla samych studentów. - A to źle. Nie wszystkie studia wymagają
pięcioletniej nauki i nie każdy student musi zdobyć magisterium. Są takie
kierunki, na których studia można by zakończyć po trzech latach albo łączyć
studiowanie na czwartym i piątym roku z pracą. Oczywiście dotyczy to osób,
które studiują, żeby uzyskać kwalifikacje zawodowe, a nie planują kariery
naukowej. Dzięki temu wykształceni specjaliści szybciej trafiliby na rynek
pracy - zaznacza Maciej Bukowski.

Prof. Urszula Sztanderska z wydziału nauk ekonomicznych Uniwersytetu
Warszawskiego dodaje: - W większości krajów Unii Europejskiej studiowanie to
już "dorosła" decyzja, która pociąga za sobą konieczność samodzielnego
utrzymywania się, podejmowania pracy, zaciągania kredytów na naukę, a potem ich
spłacania. U nas społeczny nacisk na jak najszybsze uniezależnienie się od
rodziców jest zdecydowanie mniejszy.

Zdaniem prof. Sztanderskiej te kulturowe różnice decydują o opóźnieniu
aktywności zawodowej młodych ludzi w równym stopniu, jak czynniki ekonomiczne -
brak ofert pracy na kilka godzin w tygodniu albo zbyt wysokie koszty wynajęcia
mieszkania, by student mógł je opłacić.

Magisterium to tylko papier

Im więcej mamy na rynku pracy magistrów, tym mniej dla pracodawców liczy się
ich dyplom. - Kiedy studia kończyło 10 proc. młodych, pracodawca miał pewność,
że człowiek, który zdobył dyplom magistra, jest otwarty, szybko się uczy i
pokona każdą barierę. Teraz, gdy wyższe wykształcenie stało się masowe, dyplom
przestał być gwarancją takich cech - uważa prof. Sztanderska. Raport
potwierdza, że nasze uczelnie nie uczą tego, co dla pracodawców jest ważne:
łatwości w nawiązywaniu kontaktów z innymi, samodzielnego rozwiązywania
problemów i szybkiego podejmowania decyzji. W efekcie z punktu widzenia
pracodawców ci młodzi mają wykształcenie niewiele większe niż średnie, a są o
pięć lat starsi!

Maciej Bukowski podkreśla, że pora postawić na jakość kształcenia. - Poziom
trudności pracy licencjackiej powinien być zbliżony do obecnego egzaminu
magisterskiego, a dyplom magistra powinien znaczyć dużo więcej niż teraz -
podkreśla.

Szwankują usługi

Jednak studenci rzadko podejmują pracę nie tylko dlatego, że mają wsparcie
finansowe rodziców. Także dlatego, że ofert dla nich brakuje. - Naturalnym
sektorem do pracy dorywczej albo w niepełnym wymiarze jest sektor usług - mówi
Bukowski. Ale nasza gospodarka nie jest na tyle wydajna i nowoczesna, by rósł
popyt na usługi.

W trochę lepszej sytuacji są studenci z dużych miast - tam dorywczej pracy jest
więcej. Od roznoszenia ulotek, przez pracę barmana czy kelnera, aż do umów i
zleceń realizowanych dla rozmaitych firm. W małych ośrodkach studiujący są
skazani na pilnowanie dzieci albo pracę kasjera w supermarkecie. A i takich
propozycji jest zwykle niewiele.

Prof. Sztanderska przekonuje jednak, że oczekiwania finansowe studiujących
Polaków są tak duże, że często rezygnują z dorywczych prac. - A przecież na
Zachodzie młodzi też bardzo rzadko mogą sobie pozwolić na pracę w swoim
zawodzie, najczęściej roznoszą ulotki i gazety.

Specjaliści przekonują, że zmiana tej mentalności zajmie jeszcze lata. Ale
poprawę już widać.


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,245,30067976,30067976,co_daje_licencjat_.html


Design by flankerds.com